You are here

50 lat usług assistance na świecie

Branża assistance na świecie stale się rozwija, a firmy assistance zapewniają komfort i bezpieczeństwo coraz większej liczbie klientów. Rok 2013 to rok 50-lecia istnienia tej branży, a także powstania Grupy Europ Assistance – twórcy idei usług assistance. Warto spojrzeć wstecz, jak usługi te powstały i jak rozwijały się przez ostatnie pięć dekad.

 

W latach 60-tych w Europie gwałtownie zwiększyła się liczba aut, co spowodowało, iż mieszkańcy Starego Kontynentu zaczęli coraz częściej podróżować. To właśnie wtedy Francuz Pierre Desnos zaobserwował trudności, z jakimi w nieprzewidzianych sytuacjach zmagają się jego podróżujący rodacy. Samo ubezpieczenie gwarantowało wypłatę odszkodowania, ale brakowało realnej pomocy, m.in. usunięcia usterki, kontaktu do serwisu, pomocy w nawigacji itp. Lata 60-te ubiegłego wieku to czasy bez telefonii komórkowej, bez Internetu, ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. Zorganizowanie pomocy w tamtych czasach było ogromnym wyzwaniem a im częściej klienci podróżowali, tym większe było zapotrzebowanie na takie usługi. Wypełnieniem tej niszy stały się usługi assistance. I tak z inicjatywy Pierra Desnos, przy współudziale Grupy Generali, w 1963 roku w Paryżu powstała pierwsza firma oferująca usługi assistance – Europ Assistance. Początkowo usługi oferowane były jedynie podróżującym po kraju Francuzom, z czasem obejmowały coraz większą liczbę klientów podróżujących również za granice kraju.

Już w 1964 roku firma otworzyła swój pierwszy zagraniczny oddział – Europ Assistance Belgia. W 1977 roku, Europ Assistance mogła poszczycić się już 10 mln chronionych klientów, a także oddziałami w Belgii, Włoszech, Luksemburgu, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

W latach 80-tych oferta Grupy została poszerzona o usługi doradcze i informacyjne związane z problemami dnia codziennego. W ten sposób rozpoczęła się ewolucja branży assistance, dzięki której usługa assistance przestała być powiązana jedynie z podróżą.

W latach 90-tych Grupa otworzyła kolejne oddziały a w 1996 roku powstała Europ Assistance Polska.

 

- Europ Assistance Polska to od lat jedna z najbardziej dynamicznych i innowacyjnych spółek Grupy, będąca również autorem wielu inicjatyw branżowych w Polsce, takich jak m.in. Ogólnopolskie Badanie Assistance, Forum Assistance, Zasady Dobrych Praktyk Assistance, Assistance Newsletter czy Assistance 2.0. W uznaniu tego oraz rosnącej roli Europy Środkowo Wschodniej, Grupa powierzyła nam zarządzanie również innymi spółkami i rynkami z tego regionu. Dbałość o najwyższą jakość usług, tworzenie wartości dodanej dla klienta i jego satysfakcja to dla nas najważniejsze wartości w relacjach z naszymi klientami - powiedział Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska zarządzający również działalnością Grupy Europ Assistance w Europie Środkowo-Wschodniej.

 

Lata 2000 były dla Grupy Europ Assistance przełomowe. Pojawiła się nowa idea usług assistance - „Care Services”, co znacząco wpłynęło na kształt oferty firmy. Od tej pory usługi assistance chronią klientów w czterech głównych obszarach: Podróże, Zdrowie, Dom i Rodzina oraz Samochód. Co więcej, klienci korzystają z nich nie tylko w awaryjnych sytuacjach, ale także w codziennym życiu, dzięki takim świadczeniom jak infolinie, konsultacje ze specjalistami czy usługi concierge.

W 2010 roku Grupa Europ Assistance obejmowała ochroną już 300 mln klientów na całym świecie. Liczba ta z roku na rok rośnie. W jubileuszowym 2013 roku Grupa obsłużyła 62 mln spraw, zatrudniając 8000 pracowników w 44 oddziałach i obejmując swoimi usługami 208 krajów.

Krótką historię Grupy Europ Assistance można obejrzeć w jubileuszowym filmie pod adresem: http://youtu.be/TSD5qKN_K04