You are here

Assistance samochodowe a holowanie auta

Uszkodzenie samochodu w trakcie wymarzonej podróży albo wyjazdu służbowego to prawdopodobnie jeden z najczęściej powracających koszmarów kierowcy. Podobna sytuacja wymaga natychmiastowej reakcji, a ta – w aż 70% przypadków – wiąże się z koniecznością odholowania auta. To dlatego ubezpieczenia AC i OC przestają być wystarczające, a właściciele samochodów coraz częściej decydują się na wykupienie assistance samochodowego i właśnie tę formę pomocy powypadkowej uważają za najistotniejszą.

Jeśli na trasie wjechałeś w dziurę w jezdni, a awarii uległy np. elementy podwozia albo układ kierowniczy, ingerencja wezwanego specjalisty na miejscu może nie być wystarczająca. Wtedy pomoże tylko odholowanie samochodu na lawecie do warsztatu, zakładu wulkanizacyjnego albo – na życzenie klienta – do miejsca zamieszkania. Koszty transportu pokrywa wówczas firma, w której zdecydowałeś się wykupić assistance.

Jeśli chcesz się dowiedzieć, ile kosztuje pakiet assistance z ubezpieczeniem w Europ Assistance, użyj kalkulatora ubezpieczenia i przekonaj się, za jak niewielką kwotę możesz zagwarantować sobie komfort podróżowania.

Zakres usług assistance samochodowego

Zanim wykupisz odpowiadający swoim potrzebom pakiet assistance, powinieneś zorientować się, w jakich opcjach jest dostępna usługa holowania. Kiedy wybierasz taki rodzaj ochrony samochodowej, zwróć uwagę, czy otrzymasz wsparcie pomocy drogowej tylko po wypadku, czy także w przypadku awarii.

Zapytaj również o miejsce holowania – czy transport odbywa się do najbliższego warsztatu, do wskazanego punktu, jaki jest limit kilometrów obejmujący holowanie auta na lawecie (czy wsparcie obowiązuje tylko w Polsce, czy też za granicą). Zawsze dopasuj wybrany pakiet do swoich potrzeb – wówczas udzielona pomoc spełni Twoje oczekiwania.

W Europ Assistance masz do wyboru następujące świadczenia w zależności od wariantu ubezpieczenia.

  • Wariant STANDARD – obowiązuje na terytorium RP i przysługuje w przypadku awarii pojazdu w odległości 50 km od miejsca zamieszkania, wypadku drogowego lub kradzieży pojazdu. Obejmuje 2 holowania pojazdu w limicie o wysokości 500 zł.
  • Wariant KOMFORT – obowiązuje na terenie RP, przysługuje w przypadku awarii pojazdu, wypadku drogowego lub kradzieży pojazdu. Obejmuje 2 holowania w limicie 700 zł.
  • Wariant PREMIUM – obowiązuje na terytorium Europy (Polska, Austria, Belgia, Bułgaria, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gibraltar, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Lichtenstein, Litwa, Łotwa, Luksemburg, Macedonia, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rumunia, europejska część Rosji, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria, europejska część Turcji, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy) i przysługuje w przypadku awarii pojazdu, wypadku drogowego lub kradzieży pojazdu. Obejmuje 2 holowania w limicie 1000 zł.

Jeżeli w wyniku unieruchomienia pojazdu pojazd został odholowany przez usługodawcę Centrum Alarmowego i nie może być naprawiony tego samego dnia, dodatkowo w ramach wariantu PREMIUM ubezpieczonemu przysługuje jedno z następujących świadczeń:

1.      Organizacja i pokrycie kosztów transportu, zakwaterowanie ze śniadaniem w hotelu o kosztach nieprzekraczających 200 euro za dobę.

2.      Samochód zastępczy – organizacja i pokrycie kosztów wynajmu pojazdu zastępczego w podobnej klasie co unieruchomiony. Nie dłużej jednak niż na 3 doby z odpowiednimi zastrzeżeniami, które można sprawdzić w OWU.  

3.      Organizacja i pokrycie kosztów powrotu lub kontynuacji podróży.

Jak skorzystać z usługi assistance?

Otrzymanie wsparcia na trasie w ramach usługi assistance „Pomoc na Drodze” jest niezwykle proste. Wystarczy, że zadzwonisz do Centrum Alarmowego Europ Assistance Polska pod numer +48 22 44 46 000. Szkodę możesz zgłosić 24 h na dobę, 365 dni w roku.  

Przy zgłoszeniu szkody należy podać:

  •  imię i nazwisko kierowcy,
  •  liczbę pasażerów,
  •  numer polisy,
  •  krótki opis zdarzenia i rodzaj koniecznej pomocy,
  •  numer telefonu do skontaktowania się z ubezpieczonym lub wskazaną przez niego osobą,
  •  markę i numer rejestracyjny ubezpieczonego pojazdu, czasem także numer VIN,
  •  nazwisko i imię sprawcy szkody, w przypadku gdy dane te są znane ubezpieczonemu,
  •  lokalizację miejsca zdarzenia oraz inne informacje niezbędne konsultantowi Centrum Alarmowego do zorganizowania pomocy w ramach świadczonych usług.

Po wykonaniu tych czynności ubezpieczyciel niezwłocznie skieruje usługodawcę na miejsce zdarzenia. Otrzymasz profesjonalną, sprawną obsługę oraz gwarancję, że autem zajmą się w partnerskim warsztacie najlepsi fachowcy. Dowiedz się, z jakich jeszcze usług możesz skorzystać w ramach assistance samochodowego Europ Assistance, i ciesz się komfortową podróżą.