You are here

FAQ

FAQ

1.Czy mogę zakupić sobie usługi assistance do Europ Assistance Polska?

Europ Assistance Polska oferuje ubezpieczenia assistance w sprzedaży bezpośredniej. Pomoc w Domu, Pomoc na Drodze, czy Pomoc Rowerowa gwarantują natychmiastowe wsparcie w nieprzewidzianych sytuacjach. Produkty dostępne są w różnych wariantach, dzięki czemu każdy może dopasować ochronę ubezpieczeniową do własnych potrzeb. Zachęcamy do zakupu ubezpieczeń assistance na stronie ubezpieczenia.europ-assistance.pl

2.Gdzie mogę znaleźć usługi Europ Assistance Polska?

Usługi Europ Assistance Polska można znaleźć w produktach i usługach naszych Partnerów biznesowych - towarzystw ubezpieczeń, banków, firm leasingowych itp.

3.Na czym polega assistance?  Czym różni się od "normalnego" ubezpieczenia np. samochodu albo mieszkania?

Assistance to realna pomoc, na którą można liczyć w przypadku zdarzenia, które jest objęte ubezpieczeniem. Nie polega ona na wypłacie odszkodowania - jak ma to miejsce w przypadku standardowego ubezpieczenia - lecz na zorganizowaniu i pokryciu kosztów natychmiastowej, konkretnej pomocy, potrzebnej w danym przypadku. Jeśli np. w domu zdarzy się awaria - pęknie rura albo uszkodzeniu ulegnie instalacja elektryczna - assistance zapewnia szybką interwencję hydraulika lub elektryka, za którą Klient nie musi nic zapłacić. Assistance jest więc swego rodzaju uzupełnieniem tradycyjnego ubezpieczenia.

4.Na jakie świadczenia mogę liczyć w ramach assistance?

W zależności od programu assistance (medyczny, samochodowy, podróżny, domowy) można skorzystać z różnorodnych, przydatnych świadczeń. Każdy program assistance jest konstruowany wedle potrzeb Klientów. Zachęcamy do zapoznania się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia (OWU), w których wyszczególniona jest lista oraz limity poszczególnych świadczeń.

5.Co zrobić, aby skorzystać z pomocy w ramach assistance?

Jeżeli jest się uprawnionym do korzystania z pomocy assistance - np. dzięki posiadaniu rachunku bankowego, karty kredytowej, ubezpieczenia - wystarczy zadzwonić pod numer wskazany np. na karcie lub polisie oraz odpowiedzieć Koordynatorowi Pomocy na kilka pytań niezbędnych do ustalenia, jakiej pomocy potrzebujesz. Wszystkim innym, łącznie z pokryciem kosztów, zajmie się Europ Assistance.

6.Co to jest Centrum Alarmowe?

Centrum Alarmowe to 24-godzinne call-center Europ Assistance, w którym przez cały czas czuwamy, czekając na zgłoszenia naszych Klientów. Nasi Koordynatorzy Pomocy mają dużą wiedzę i doświadczenie w organizowaniu pomocy, więc dzwoniąc do nas, można być pewnym profesjonalnej i życzliwej obsługi.

7.Czy jeśli będę potrzebował pomocy za granicą, zgłaszając problem do Centrum Alarmowego muszę porozumieć się w obcym języku?

Nie. Z każdego miejsca na świecie dzwoni się zawsze do Centrum Alarmowego w Polsce, więc Twój telefon odbierze polskojęzyczny Koordynator Pomocy. Zawsze zaproponujemy Ci także możliwość oddzwonienia do Ciebie, tak, żebyś nie musiał płacić za kosztowne połączenie międzynarodowe.

8.Dlaczego jeśli dzwonię pod numer podany na mojej polisie, Centrum Alarmowe zgłasza się nazwą mojego ubezpieczyciela, a nie nazwą "Europ Assistance"?

Wynika to z umowy, którą zawarliśmy z Twoim ubezpieczycielem. W niektórych programach zgłaszamy się nazwą naszego Partnera biznesowego - np. towarzystwa ubezpieczeń albo banku - jeśli takie jest jego życzenie. Oczywiście w żaden sposób nie wpływa to na obsługę Klienta.

9.Czy można samemu pokryć koszty świadczeń assistance, a później starać się o ich zwrot?

Nie. Przed podjęciem jakichkolwiek działań należy powiadomić Centrum Alarmowe i w uzasadnionych przypadkach uzyskać jego ewentualną zgodę na takie działania.