Według raportu niemieckiej Federalnej Agencji Ochrony Środowiska w ostatnich kilku latach znacząco skróciła się żywotność elektroniki użytkowej, czyli sprzętu AGD, RTV i IT. Najszybciej zestarzały się telewizory (obecnie trzeba je wymieniać co 5, 6 lat) oraz lodówki (jeszcze kilka lat temu nowe modele wytrzymywały 15,5 lat, teraz tylko 14). Jeśli dodać do tego szereg losowych awarii, to wykupienie assistance domowego staje się coraz bardziej użyteczne. Sprawdź, co zyskasz dzięki tej usłudze!
Dlaczego nowa elektronika użytkowa ma coraz krótszą żywotność? Często jest to efekt tzw. planowanego starzenia sprzętu. Producentom po prostu bardziej opłaca się zachęcić konsumenta do zakupu nowego produktu poprzez np. jego zwiększoną awaryjność po okresie gwarancyjnym niż konstruować sprzęt działający bez problemu przez ponad dekadę czy nawet… 100 lat, jak w przypadku żarówki Centennial Light, wyprodukowanej pod koniec 1890 i działającej do dzisiaj.
Assistance domowy od Europ Assistance pomoże Ci zabezpieczyć się przed nieuczciwymi praktykami producentów elektroniki użytkowej. Na czym jednak dokładnie polega ta usługa i jak z niej korzystać? Czytaj dalej, a dowiedz się wszystkiego, co potrzebujesz.
Assistance domowy – różne warianty, różne usługi
Na początku warto zaznaczyć, że w ramach podstawowego pakietu usługi assistance domowy uzyskasz pomoc ze strony specjalisty jedynie w przypadku, gdy w Twoim mieszkaniu doszło do kradzieży z włamaniem. Usunie on wówczas jedynie te uszkodzenia elektroniki użytkowej, które powstały w wyniku działań włamywacza. Zawsze możesz jednak skorzystać z udostępnianej wszystkim klientom Europ Assistance infolinii, dzięki której zamówisz naprawę na swój własny koszt.
Natomiast w wariancie KOMFORT możesz już skorzystać z profesjonalnej pomocy ze strony specjalistów od sprzętu RTV/AGD, którzy naprawią:
· kuchnię gazową, indukcyjną lub elektryczną;
· lodówkę, zamrażarkę lub chłodziarko-zamrażarkę;
· pralkę, pralko-suszarkę lub elektryczną suszarkę do ubrań;
· zmywarkę;
· telewizor;
· radio;
· odtwarzacz wideo, DVD lub blu-ray.
Z kolei assistance domowy w wariancie PREMIUM został wzbogacony o możliwość naprawy sprzętu IT (czyli komputera stacjonarnego wraz z monitorem lub laptopa). Warunkiem przystąpienia do naprawy któregoś z tych sprzętów jest to, że minęło nie więcej niż 5 lat od jego produkcji.
Zobacz, jak wykupić assistance domowy z Europ Assistance!
Korzystanie z usługi assistance domowy – co robić?
Załóżmy, że wykupiłeś już któryś z wariantów assistance i nagle dochodzi do awarii elektroniki użytkowej. Co robić, aby skorzystać z naszej pomocy? Przede wszystkim, nie próbuj usuwać awarii samodzielnie – możesz spowodować dodatkowe uszkodzenia, których nie pokryje już Twoja kwota ubezpieczenia. Po drugie, jeśli jesteś w stanie i nie zagraża to Twojemu zdrowiu, to staraj się minimalizować dalsze uszkodzenia sprzętu – w sytuacji, gdy np. z telewizora lub monitora zaczęła wydobywać się smuga dymu, natychmiast odłącz go od instalacji elektrycznej.
Sam kontakt z Europ Assistance jest bardzo prosty: wystarczy zadzwonić do Centrum Alarmowego na numer + (22) 444 60 00, opisać sytuację i podać pracownikowi wszystkie informacje, o które poprosi (najważniejsza z nich to numer polisy), aby móc liczyć na pomoc specjalisty.
W ramach assistance domowego pokryjemy koszty dojazdu fachowca do miejsca ubezpieczenia oraz robocizny, a jeśli naprawa okaże się zbyt skomplikowana i trzeba będzie przewieźć sprzęt do warsztatu – opłacimy także transport. Przed przyjazdem specjalisty przygotuj dokument potwierdzający datę produkcji sprzętu. Jeśli nim nie dysponujesz, do ustalenia wieku urządzenia może okazać się niezbędna ekspertyza zewnętrznego fachowca.
Wejdź na http://www.europ-assistance.pl i poznaj również inne usługi, jakie mamy Ci do zaoferowania.