You are here

XII Forum Assistance - Klient 360

Europ Assistance Polska przy współpracy ze Związkiem Banków Polskich zorganizowała dwunastą już edycję Forum Assistance. W dniu 21 maja 2018 r. prawie stu ekspertów z branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej odmieniało słowo „klient” przez wszystkie przypadki dyskutując o wielu aspektach współpracy oraz sposobie kontaktu z klientem.

Tytuł tegoroczne Forum brzmiał Klient 360 - oferta, regulacje prawne, automatyzacja obsługi i customer experience.  Wszystkie poruszone tematy dotyczyły klienta, który w dynamicznie zmieniającym się środowisku potrzebuje produktów dopasowanych do jego równie dynamicznie zmieniających się potrzeb. Jak niejednokrotnie podkreślał Ryszard Grzelak – prezes Europ Assistance Polska, w dzisiejszym świecie liczy się szybkość reakcji na potrzeby klienta w tym tempo wprowadzanych zmian w zakresie sposobu oferowania
i obsługi produktu.

XII Forum Assistance w tym roku przyjęło nową formułę. Każdy z bloków tematycznych składał się z prezentacji oraz dyskusji moderowanych zakończonych sesją Q&A, która w swobodny sposób pozwalała zabrać głos wszystkim uczestnikom spotkania.

W pierwszej części konferencji Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich podsumował rynek 10 lat po kryzysie finansowym i wskazał jakie ma perspektywy na przyszłość. Team manager w ARC Rynek i Opinia Krzysztof Szczerbacz przedstawił opinie klientów na temat usług finansowych oparte na wynikach badań z 2017 i 2018 roku.

Piotr Czublun, Radca Prawny z Kancelarii Radców Prawnych CZUBLUN TRĘBICKI w kolejnym bloku tematycznym wraz z uczestnikami dyskusji odpowiedział na pytanie „Czy instytucje finansowe mogą zyskać na nowych przepisach?” w kontekście RODO. Mówił również o ułatwieniach funkcjonowania w gospodarce cyfrowej  jakie niesie ze sobą RODO.

Automatyzacja procesów jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów, toteż nie mogło zabraknąć dyskusji na temat roli technologii w obsłudze klienta. Dawid Wójcicki prezes Voicetel Communications wprowadził gości Forum w nomenklaturę świata automatyzacji opowiadając o nowinkach z zakresu między innymi Artificial Intelligence, asystentach indywidualnych czy wirtualnych agentach.

W ostatniej części spotkania, która poświęcona została customer experience Marek Chlebicki dyrektor PwC zwrócił uwagę na umiejętność inwestowania instytucji finansowych w poprawę doświadczeń klientów i rozwój biznesu. Opowiedział również jak zmieniają się oczekiwania klientów oraz jak w praktyce wykorzystać zgromadzone już o nich dane.

Forum Assistance organizowane jest od 2007 roku i każdego roku gromadzi ponad 100 ekspertów branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej. Corocznie konferencja koncentruje się wokół aktualnych trendów rynkowych z branży bancassurance. Partnerami medialnymi wydarzenia byli: Dziennik Ubezpieczeniowy, Gazeta Ubezpieczeniowa, Miesięcznik Finansowy BANK oraz portal aleBank.pl.