You are here

Spokojnie, to tylko awaria

Na kilka dni przed wyjazdem psuje się pralka. Zamek w drzwiach się zatrzaskuje. Komputer odmawia posłuszeństwa. Znasz te historie? W sytuacji podbramkowej wiele osób traci głowę. Szukanie specjalisty i jednoczesne wykonywanie codziennych obowiązków domowych może przytłoczyć. Rozwiązaniem dla Ciebie może być pakiet assistance. Zobacz, co oferuje i czego możesz wymagać od ubezpieczyciela.

Ubezpieczenie domu to rozwiązanie, które jest pomocne dopiero po naprawieniu awarii. Dokumentujesz szkody i otrzymujesz zwrot wydatków i zadośćuczynienie. Takie rozwiązanie nie gwarantuje jednak wsparcia w trakcie awarii. Jeśli masz napięty grafik, małe dzieci, nie znasz się na kwestiach technicznych, pomocny może okazać się pakiet assistance. Co najczęściej oferują firmy ubezpieczeniowe?

Interwencja specjalisty domowego – w pakiecie

Wykupienie pakietu assistance, np. Pomoc w domu Europ Assistance, umożliwia Ci skorzystanie z pomocy fachowców, takich jak:

  • ślusarz,
  • murarz,
  • hydraulik,
  • elektryk,
  • glazurnik,
  • malarz,
  • szklarz.

Niezależnie zatem od tego, czy pękła rura w łazience, odpadł tynk czy też zatrzasnęły się drzwi wejściowe, ubezpieczyciel pokrywa koszty robocizny i dojazdu profesjonalisty. Rodzaje pakietów assistance różnią się pod względem liczby interwencji specjalisty w ciągu roku, która przysługuje kupującemu, oraz maksymalnej kwoty, do której fachowiec wykonuje naprawy. Warto pamiętać jednak, że koszty nowych części wymiennych pokrywa zamawiający usługę.

Kłopoty ze sprzętem? Wystarczy jeden telefon

W przypadku gdy zepsuje Ci się sprzęt RTV lub AGD, również możesz zdecydować się na wsparcie fachowców. Zepsuta pralka, lodówka czy telewizor nie wymagają już długich poszukiwań odpowiedniego specjalisty. Jeśli masz wykupiony pakiet assistance, możesz zadzwonić do Centrum Alarmowego, a konsultanci wyślą do Ciebie odpowiedniego profesjonalistę.

Pamiętaj, że jeśli zależy Ci na uzyskaniu pomocy w naprawie sprzętu IT, wówczas podstawowy pakiet nie wystarczy. W takim wypadku należy wybrać wariant Premium, który upoważnia do skorzystania z jednorazowej usługi o wartości do 500 zł.

Usługi dodatkowe – co jeszcze możesz zyskać?

Podczas awarii istotna jest każda minuta. Nie trać więc czasu na szukanie w sieci sklepów, cen części zamiennych i narzędzi potrzebnych do naprawy. Wszystkie niezbędne informacje zdobędą dla Ciebie konsultanci dostępni za pośrednictwem nielimitowanej infolinii.

Co jeszcze oferuje pakiet assistance? Jeśli zdecydujesz się na przeprowadzkę, możesz skorzystać z pomocy przy organizacji przenoszenia swoich rzeczy. W pakietach Komfort i Premium taka usługa przysługuje 2 razy w czasie trwania polisy.

Nie tylko awarie, czyli co w wypadku kradzieży w domu

Warto pamiętać, że pakiet domowy assistance Europ Assistance oferuje także pomoc w razie kradzieży z włamaniem. Możesz wtedy liczyć na nadzór mienia. W tym celu zatrudnia się specjalną ekipę ochroniarską, która zabezpieczy mieszkanie. Dodatkowo usługodawca oferuje także transport i przechowanie mienia.

Więcej informacji o usłudze assistance Pomoc w domu przeczytasz na stronie Europ Assistance, zawierającej kalkulator kosztów