You are here

Assistance domowy – naprawa sprzętu AGD i RTV

Liczba urządzeń domowych, które zepsuły się w ciągu pięciu lat od zakupu, wzrosła w ostatnim czasie niemal dwukrotnie: z 3,5% w 2004 roku do 8,3 % w roku 2013 – wynika z badań przeprowadzonych w 2013 roku przez ekspertów z Instytutu Badawczego Öko-Institut oraz Universität Bonn. Wyraźnie widać więc, że sprzęty AGD i RTV coraz częściej ulegają różnego rodzaju awariom. Dlatego… warto się przed tym ubezpieczyć, wykupując assistance domowy. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!

Kupując sprzęt AGD i RTV, liczysz, że urządzenia te będą służyć przez lata. Koszt ich nabycia jest w końcu dość wysoki. Tymczasem już po kilku miesiącach może spotkać Cię przykra niespodzianka…

Awarie sprzętów RTV i AGD – częste i kosztowne

Średnia żywotność sprzętu AGD do pierwszej naprawy wynosi:

·         dla pralek – 12 miesięcy,

·         dla odkurzaczy – 8 miesięcy,

·         dla lodówek – 7 miesięcy,

·         dla kuchenek mikrofalowych – 24 miesiące.

Nie lepiej jest z urządzeniami RTV i IT. Szacuje się, że większość telewizorów użytkowana jest przez około 5–6 lat, a laptopów – przez 16 miesięcy. W przypadków komputerów często większą rolę od samego sprzętu odgrywają zapisane na dysku dane, a ich odzyskanie kosztuje nawet kilkaset złotych.

Statycznie istnieje więc możliwość, że w ciągu jednego roku awarii ulegnie kilka urządzeń. Ich naprawa będzie wiązała się z dość dużymi kosztami, na które złoży się m.in. konieczność zakupu części zamiennych i cena roboczogodziny wezwanego fachowca (a ta w zależności od specjalizacji wynosi od 50 do nawet 200 zł). Awaria może również pociągać za sobą dodatkowe problemy, jak zalanie mieszkania przez uszkodzoną pralkę czy wywołanie spięcia w instalacji elektrycznej.

Ubezpieczenie domowe – dlaczego warto?

Ponoszenia wysokich kosztów awarii i niepotrzebnego stresu można jednak sobie oszczędzić, wykupując assistance domowy Europ Assistance. Dzięki ubezpieczeniu, gdy sprzęty AGD, RTV lub IT ulegnie awarii, będziesz mógł skorzystać z pomocy fachowca – niezależnie od pory dnia, są oni bowiem do Twojej dyspozycji przez całą dobę. Otrzymasz również gwarancję, że naprawy dokonają w pełni wykwalifikowani, sprawdzeni specjaliści, którzy dysponują aktualną wiedzą i profesjonalnymi narzędziami. W razie potrzeby będziesz mógł również zadzwonić na infolinię i skonsultować się z wybranym fachowcem – być może problem wcale nie jest aż tak poważny?

Co istotne – po odebraniu zgłoszenia o awarii Centrum Alarmowe Europ Assistance zorganizuje i pokryje (do limitu 500 zł) dojazd i koszt robocizny odpowiedniego specjalisty. W przypadku sprzętu komputerowego usługa obejmuje również wsparcie w zakresie oprogramowania i pomoc w konfiguracji systemu.

Jeśli jednak naprawienie sprzętu nie będzie możliwe na miejscu, zepsuta pralka, lodówka czy komputer zostaną przetransportowane (bez dodatkowej opłaty) do serwisu. Jako ubezpieczony będziesz musiał pokryć jedynie koszt części zamiennych lub materiałów niezbędnych do dokonania naprawy.

Więcej na temat assistance domowego dowiesz się na stronie Europ Assistance, zawierającej również kalkulator kosztów.