Europ Assistance wspiera klientów w sytuacji cyberataku | Europ Assistance
You are here

Europ Assistance wspiera klientów w sytuacji cyberataku

Europ Assistance Polska wprowadza na rynek produkt Cyber SOS, który będzie wspierał klientów w sytuacji cyberataku, awarii sprzętu IT oraz chronił w sieci ich tożsamość i reputację. Jest to jeden z najszerszych produktów dostępnych na rynku, który dodatkowo daje gwarancję zastępczego sprzętu IT na czas naprawy.

Cyfryzacja społeczeństwa postępuje niezwykle szybko, a wraz z nią lawinowo rośnie liczba zagrożeń czyhających w sieci. Według raportu Check Point Security liczba ataków malware na firmy wzrosła w ciągu ostatniego roku o 900 proc, a co godzinę ma miejsce średnio 971 takich incydentów. Co więcej, jak wynika z badania „Internauci w cyberprzestrzeni” przeprowadzonego na zlecenie Grupy Europ Assistance, 1/3 Polaków nie zmienia swoich haseł i danych uwierzytelniających lub robi to rzadko, a 1/4 osób w ogóle nie ma antywirusa na swoich urządzeniach. Problem zagrożeń, na które narażeni są internauci z roku na rok będzie narastał i właśnie z myślą o osobach narażonych na cyberzagrożenia powstał najnowszy produkt Europ Assistance Polska – Cyber SOS.

Pomimo rozwoju internetu i coraz większej digitalizacji usług, świadomość zagrożeń, jakie mogą pojawić się w wirtualnym świecie jest ciągle niewystarczająca. Większość osób ma mylne przekonanie, że w sieci jest bezpieczna, a problem cyberzagrożeń jej nie dotyczy. Warto jednak ubezpieczyć się na taką okoliczność, gdyż jej skutki mogą być bardzo dotkliwe. Cyber SOS został przygotowany specjalnie z myślą o bezpieczeństwie klienta indywidualnego i odpowiada najważniejszym obawom i potrzebom związanym z korzystaniem z internetu  – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

Ochrona danych sprzętu IT

W sytuacji cyberataku lub awarii sprzętu IT, klienci mogą liczyć na zdalną pomoc specjalistów IT, naprawę sprzętu, odzyskiwanie danych i pomoc w utworzeniu kopii zapasowej. Z kolei, gdy sprzęt musi trafić do serwisu klient otrzyma na czas naprawy sprzęt IT o podobnej specyfice, co jest unikalnym na rynku rozwiązaniem. Dodatkowo, może na życzenie otrzymać pomoc w założeniu blokady rodzicielskiej na urządzeniu, a także wsparcie techniczne.

Na straży transakcji internetowych

Cyber SOS przewiduje również ochronę w przypadku nieautoryzowanych lub niezgodnych z umową transakcji internetowych (gdy sprzedawca internetowy nie dostarczył towaru, dostarczył towar wadliwy lub okazał się oszustem). Klienci mają zapewnioną ochronę finansową nawet do kilku tysięcy złotych. Na życzenie otrzymają również informacje o prawach konsumenta i sposobie postępowania w powyższych sytuacjach.

Bezpieczna tożsamość i reputacja

Oferta Europ Assistance zawiera  również pakiet usług chroniących tożsamość. W sytuacji cyber mobbingu, czyli pomówienia, zniesławienia lub znieważenia Ubezpieczonego w Internecie na życzenie klienta zostanie przeprowadzony monitoring internetu, udzielone zostanie specjalistyczne wsparcie w ochronie reputacji internetowej, a także wsparcie psychologiczne. Klienci mogą liczyć również na wypłatę rekompensaty za utratę reputacji internetowej.

We wszystkich powyższych sytuacjach klienci objęci ochroną Cyber SOS otrzymają również wsparcie prawnika w kwocie nawet do 10 000 zł.