Mijający 2018 rok był dla Europ Assistance Polska czasem wdrożeń zaawansowanych technologii. Dzięki nim klienci odczuli zmianę i obsługiwani są jeszcze szybciej i skuteczniej. Technologiczne usprawnianie procesów obsługi klientów będzie kontynuowane w 2019 roku. Zmiany zostały dostrzeżone przez rynek – Europ Assistance Polska jest laureatem godła
w ogólnopolskim konkursie Laur Klienta 2019 w kategorii „Najwyższa jakość produktów i usług”.
Klienci usług oczekują szybkiej, efektywnej i profesjonalnej obsługi – nie inaczej jest w branży assistance. Europ Assistance Polska (EAP) stale wdraża nowe rozwiązania technologiczne, a dobiegający końca 2018 rok przyniósł wiele nowości w tym zakresie. – Naszym klientom oddaliśmy w tym roku kilka nowoczesnych narzędzi, w tym np. wirtualnego konsultanta, który działa w oparciu o elementy sztucznej inteligencji. Wszystko po to, aby zagwarantować najwyższą jakość świadczonych usług. To był pracowity rok i nie zwalniamy tempa. W 2019 roku zaoferujemy kolejne innowacje rynkowe i rozwiązania, zarówno te technologiczne, jak i inne. – podkreśla Ryszard Grzelak, Prezes Europ Assistance Polska.
Dzień dobry, tu wirtualny konsultant
Jedną z najnowszych propozycji, mających ułatwić klientom zgłoszenie sprawy assistance, jest wdrożona w czwartym kwartale 2018 roku funkcja kontaktu z wirtualnym konsultantem. Obecnie jest ona dostępna w assistance samochodowym. Europ Assistance jest pierwszą firmą z branży na polskim rynku, oferującą tego typu obsługę.
Bot prawie jak człowiek
Klient dzwoniąc na infolinię assistance samochodowego może wybrać połączenie z prawdziwym lub wirtualnym konsultantem, który jest niczym innym jak… botem. Jeśli zdecyduje się na rozmowę
z wirtualnym konsultantem pytany jest o temat rozmowy. W dalszych krokach podaje numer rejestracyjny pojazdu, dane teleadresowe, miejsce zdarzenia i miejsce holowania. Cała rozmowa trwa kilka minut. Klienci korzystający z wirtualnego konsultanta wysoko oceniają narzędzie – przyznając średnio 7 na 10 punktów.
Ludzka mowa to już nie problem
Gdzie tkwi „tajemnica” sukcesu wirtualnego konsultanta? Bot ma bardzo rozbudowaną bibliotekę słów – im większy zasób, tym lepsza komunikacja i mniej błędów w analizowaniu ludzkiej mowy. Cały system opiera się na elementach wykorzystujących sztuczną inteligencję. „Silniki” przetwarzają mowę na tekst, natomiast kontekst jest interpretowany przez autorski algorytm. Wysoka satysfakcja klientów wynika z kilku elementów. Jednym z nich jest natychmiastowa obsługa. Klienci nie czekają na połączenie, ponieważ bot może jednocześnie obsługiwać wiele połączeń. Dodatkowo ważnym aspektem – jest ton głosu, słownictwo - w przypadku bota nie ma mowy o subiektywnych emocjach, które są czymś naturalnym w przypadku obsługi przez ludzi.
Ukłon w stronę klienta
Kolejnym rozwiązaniem, które Europ Assistance udostępniło swoim klientem w drugiej połowie 2018 r. jest live chat, dzięki któremu możliwe jest skontaktowanie się z Centrum Alarmowych EAP. Swoją premierę miał także Messenger Bot. Jest to automat do obsługi klienta, osadzony w ramach komunikatora Facebook Messenger.
Obie usługi są dostępne 24/7. Są one przydatne zwłaszcza dla klientów przebywających poza UE, gdzie koszty połączeń telefonicznych są wysokie. Mając dostęp do WiFi lub pakietu danych w roamingu, klienci mogą rozmawiać z konsultantami bez dodatkowych kosztów. Tę formę kontaktu, można wykorzystać również przebywając w Polsce, jako alternatywę dla połączenia telefonicznego. To rozwiązanie szczególnie sprawdzi się w szczycie sezonu.
W pełni cyfrowa obsługa
Ostatnim, wdrożonym usprawnieniem jest automatyzacja wyboru i zlecenia usługi do wykonawcy zewnętrznego. Specjalnie zaprojektowany, zaawansowany algorytm, w czasie rzeczywistym selekcjonuje bazę danych usługodawców i przydziela najbardziej optymalnego w dla danej sytuacji wykonawcę. Zlecenie przekazywane jest za pomocą powszechnie używanej przez usługodawców aplikacji mobilnej GEO Care. Zarówno przyjęcie zlecenia przez aplikację Messenger BOT lub wirtualnego asystenta, a następnie automatyczny wybór i zlecenie realizacji usługi oferuje klientom Europ Assistance Polska w pełni cyfrowy proces obsługi oraz poprawia doświadczenia klienta.